Journal archive for Google Scholar Robot!

Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry

مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت



Volume 11, Number 6 (2025-1)


Epidemiology of body dysmorphic disorder in middle and high school students in Sanandaj city
اپیدمیولوژی اختلال بدریخت‌انگاری بدن در دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و دبیرستان شهر سنندج
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a structural model for predicting academic engagement based on self-regulation and perceived social support: the mediating role of educational stress in students
ارائه مدل ساختاری پیش‌بینی درگیری تحصیلی براساس خودتنظیمی و حمایت اجتماعی ادراک شده: نقش میانجیگر تنیدگی تحصیلی در دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a Structural Model of University Students’ Psychological Well-Being Based on Mindfulness and Ambiguity Tolerance, with the Mediating Roles of Cognitive Flexibility and Emotion Regulation
تدوین مدل ساختاری بهزیستی روان‌شناختی دانشجویان بر اساس ذهن آگاهی و تحمل ابهام با نقش واسطه‌ای انعطاف‌پذیری شناختی و تنظیم هیجانی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a model for promoting self-coherence in old age by considering Iranian Islamic lifestyle: a qualitative study
تدوین الگوی ارتقاء انسجام خود در دوران سالمندی با در نظر گرفتن سبک زندگی ایرانی اسلامی: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Effectiveness of Paradox TimeTable Cure and Acceptance and Commitment Therapy Matrix on Family Adaptability and Mental Well-Being in Women with Marital Conflicts
مقایسه اثربخشی پارادوکس درمانی همراه با برنامه زمانی و ماتریکس درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انطباق‌پذیری خانوادگی و بهزیستی ذهنی زنان دارای تعارضات زوجی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Causal modeling of borderline personality disorder symptoms based on failure to satisfy psychological needs: the mediating role of inhibitory control
مدل‌یابی علی علائم اختلال شخصیت مرزی بر اساس ناکامی در ارضای نیازهای روان‌شناختی: نقش میانجی کنترل بازداری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between obsessive-compulsive disorder and academic procrastination and the mediating role of cognitive avoidance
رابطه بین اختلال وسواسی اجباری واهمال‌کاری تحصیلی و نقش واسطه‌ای اجتناب شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Gender differences in the components of self-esteem in English language learners
تفاوت‌های جنسیتی در مؤلفه‌های عزت‌نفس در دانش آموختگان زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Acceptance and Commitment Therapy on Psychological Distress and Regretting The Spouse Choice in Betrayed Women
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، بر پریشانی روان‌شناختی و پشیمانی از انتخاب همسر زنان خیانت دیده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Life Therapy on Psychological Well-Being and Hope in Patients with Irritable Bowel Syndrome
اثربخشی زندگی درمانی بر بهزیستی روان‌شناختی و امیدواری در بیماران مبتلا به نشانگان روده تحریک‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compilation of students' academic performance model based on personality traits and academic involvement with the mediation of self-efficacy and academic motivation
تدوین مدل عملکرد تحصیلی دانشجویان بر اساس ویژگی‌های شخصیت و درگیری تحصیلی با میانجی‌گری خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness executive function training program using augmented reality on Communication skills in children with high-functioning autism spectrum disorder
اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی با استفاده از واقعیت‌افزوده بر مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles