دوره 1، شماره 1 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 38-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sattarpour F, Ahmadi E, Bafandeh Gharamaleki H. Effectiveness emotion regulation training on reduction of symptoms depression students. Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry 2014; 1 (1) :31-38
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-52-fa.html
ستارپور فریبا، احمدی عزت اله، بافنده قراملکی حسن. اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برکاهش نشانه‌های افسردگی دانشجویان. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. 1393; 1 (1) :31-38

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-52-fa.html


1- گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی و تربیتی، دانشگاه آزااد اسلامی واحد تبریز ، : faribasattarpour21@yahoo.com
2- گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران.
چکیده:   (6707 مشاهده)
.هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش نشانه‌های افسردگی دانشجویان بود
 روش: روش پژوهش حاضر، نیمه‌آزمایشی بود. برای این منظور تعداد 40 دانشجوی دختر مبتلا به افسردگی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به شیوه‌ی در دسترس انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه آموزش تنظیم هیجان و گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش، آموزش تنظیم هیجان دریافت کردند و به گروه کنترل آموزشی داده نشد. آموزش به صورت گروهی در هشت جلسه (هفته ای دو جلسه یک و نیم ساعته) بر روی گروه آزمایش انجام گردید و همه آزمودنی‌ها قبل از آغاز آموزش و پس از آن، پرسشنامه ی افسردگی بک (فرم کوتاه) را پر کردند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایچ: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که نمرات افسردگی دانشجویان شرکت‌کننده در گروه آموزش تنظیم هیجان نسبت به گروه کنترل در پس‌آزمون اهش     . آموزش بنابر این ، آموزش تنظیم هیجان نشانه های افسردگی را بطور معنی داری کاهش  می دهد(p<0.05)  بطور معنی‌داری  کاهش یافته است
واژه‌های کلیدی: تنظیم هیجان، افسردگی، دانشجویان
متن کامل [PDF 460 kb]   (7291 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/6/30 | پذیرش: 1393/6/30 | انتشار: 1393/6/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 All Rights Reserved | Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry

Designed & Developed by : Yektaweb