[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( ویژه نامه 1393 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 31-38 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برکاهش نشانه‌های افسردگی دانشجویان
فریبا ستارپور *، عزت اله احمدی، حسن بافنده قراملکی
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی و تربیتی، دانشگاه آزااد اسلامی واحد تبریز
چکیده:   (2370 مشاهده)
.هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر کاهش نشانه‌های افسردگی دانشجویان بود
 روش: روش پژوهش حاضر، نیمه‌آزمایشی بود. برای این منظور تعداد 40 دانشجوی دختر مبتلا به افسردگی از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به شیوه‌ی در دسترس انتخاب و بصورت تصادفی در دو گروه آموزش تنظیم هیجان و گروه کنترل جایگزین شدند. گروه آزمایش، آموزش تنظیم هیجان دریافت کردند و به گروه کنترل آموزشی داده نشد. آموزش به صورت گروهی در هشت جلسه (هفته ای دو جلسه یک و نیم ساعته) بر روی گروه آزمایش انجام گردید و همه آزمودنی‌ها قبل از آغاز آموزش و پس از آن، پرسشنامه ی افسردگی بک (فرم کوتاه) را پر کردند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایچ: نتایج تحلیل کواریانس نشان داد که نمرات افسردگی دانشجویان شرکت‌کننده در گروه آموزش تنظیم هیجان نسبت به گروه کنترل در پس‌آزمون اهش     . آموزش بنابر این ، آموزش تنظیم هیجان نشانه های افسردگی را بطور معنی داری کاهش  می دهد(p<0.05)  بطور معنی‌داری  کاهش یافته است
واژه‌های کلیدی: تنظیم هیجان، افسردگی، دانشجویان
متن کامل [PDF 673 kb]   (1214 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۳۰
* نشانی نویسنده مسئول: گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی و تربیتی، دانشگاه آزااد اسلامی واحد تبریز
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sattarpour F, Ahmadi E, Bafandeh Gharamaleki H. Effectiveness emotion regulation training on reduction of symptoms depression students. 3. 2014; 1 (1) :31-38
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-52-fa.html
ستارپور فریبا، احمدی عزت اله، بافنده قراملکی حسن. اثر بخشی آموزش تنظیم هیجان برکاهش نشانه‌های افسردگی دانشجویان. 1. 1393; 1 (1) :31-38

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-52-fa.html

دوره 1، شماره 1 - ( ویژه نامه 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی شناخت Shenakht journal of psychology & psychiatry
Persian site map - English site map - Created in 0.422 seconds with 790 queries by yektaweb 3461