دوره 4، شماره 1 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1396 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 88-76 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi M, Zaffar M, Rezaei A. The effectiveness of training problem solving skills in order to decrease depression and bullied-victimized among male students. Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry 2017; 4 (1) :76-88
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-337-fa.html
مرادی محمد راضی، ظفر مسعود، رضایی علی حسین. اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسله به شکل گروهی بر کاهش میزان افسردگی و کاهش میزان قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. 1396; 4 (1) :76-88

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-337-fa.html


1- کارشناس دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم ، mo.razi.mo@gmail.com
2- مددکار اجتماعی مرکز مشاوره دانشگاه شاهد
3- مددکار اجتماعی- دفتر مرکزی مشاوره وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
چکیده:   (3601 مشاهده)

در این پژوهش اثر آموزش مهارتهای حل مسله به شیوه ی گروهی  بر کاهش میزان افسردگی دانش آموزان قربانی قلدری مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت کنندگان در مدرسه و از جانب همسالان مورد قلدری قرار گرفته بودند و بر اساس پرسشنامه ی افسردگی بک، دارای خوی افسرده نیز بوده اند. هدف از انجام این پژوهش این است که با آموزش مهارتهای حل مسله، دانش آموزان قربانی قلدری بتوانند مهارتهایی را به کار بگیرند که کمتر قربانی قلدری شده و در نتیجه ی آن کمتر افسرده شوند. این آموزش به مدت هشت هفته و هر هفته به مدت دو ساعت انجام شد و در پایان دانش آموزان مجدداً با پرسشنامه افسردگی بک مورد آزمون قرار گرفتند.  نتایج نشان داد آموزش مهارتهای حل مسله به شکل گروهی بر کاهش میزان  افسردگی و کاهش میزان قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری مؤثر بود.

متن کامل [PDF 422 kb]   |   متن کامل (HTML)   (1675 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/2/4 | پذیرش: 1396/3/1 | انتشار: 1396/3/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 All Rights Reserved | Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry

Designed & Developed by : Yektaweb