[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 1 - ( 1-1396 ) ::
جلد 4 شماره 1 صفحات 76-88 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسله به شکل گروهی بر کاهش میزان افسردگی و کاهش میزان قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری
محمد راضی مرادی *، مسعود ظفر، علی حسین رضایی
کارشناس دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم
چکیده:   (63 مشاهده)

در این پژوهش اثر آموزش مهارتهای حل مسله به شیوه ی گروهی  بر کاهش میزان افسردگی دانش آموزان قربانی قلدری مورد بررسی قرار گرفته است. شرکت کنندگان در مدرسه و از جانب همسالان مورد قلدری قرار گرفته بودند و بر اساس پرسشنامه ی افسردگی بک، دارای خوی افسرده نیز بوده اند. هدف از انجام این پژوهش این است که با آموزش مهارتهای حل مسله، دانش آموزان قربانی قلدری بتوانند مهارتهایی را به کار بگیرند که کمتر قربانی قلدری شده و در نتیجه ی آن کمتر افسرده شوند. این آموزش به مدت هشت هفته و هر هفته به مدت دو ساعت انجام شد و در پایان دانش آموزان مجدداً با پرسشنامه افسردگی بک مورد آزمون قرار گرفتند.  نتایج نشان داد آموزش مهارتهای حل مسله به شکل گروهی بر کاهش میزان  افسردگی و کاهش میزان قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری مؤثر بود.

واژه‌های کلیدی: مهارت های حل مساله، قربانی قلدری، افسردگی
متن کامل [PDF 422 kb]   |   متن کامل (HTML)   (42 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۶/۲/۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۳/۱ | انتشار: ۱۳۹۶/۳/۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi M, Zaffar M, Rezaei A. The effectiveness of training problem solving skills in order to decrease depression and bullied-victimized among male students. 3. 2017; 4 (1) :76-88
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-337-fa.html
مرادی محمد راضی، ظفر مسعود، رضایی علی حسین. اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسله به شکل گروهی بر کاهش میزان افسردگی و کاهش میزان قربانی شدن دانش آموزان قربانی قلدری. 1. 1396; 4 (1) :76-88

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-337-fa.html

دوره 4، شماره 1 - ( 1-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی شناخت Shenakht journal of psychology & psychiatry
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 790 queries by yektaweb 3461