[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 4 - ( 9-1395 ) ::
جلد 3 شماره 4 صفحات 97-110 برگشت به فهرست نسخه ها
اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر انگیزه پیشرفت و سبک اسنادی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص
طاهر احمدی *، باقر غباری بناب، آرش آذرنیا
کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
چکیده:   (174 مشاهده)

هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثر بخشی برنامه گروهی بازآموزی اسنادی بر انگیزه­ پیشرفت و سبک اسناد دانش­ آموزان با اختلال یادگیری خاص شهر تهران بود.در این پژوهش شبه­ آزمایشی از طرح پیش ­آزمون و پس­ آزمون با گروه کنترل استفاده شد. از جامعه آماری دانش ­آموزان با اختلال یادگیری خاص شهر تهران در سال تحصیلی 95- 1394 به روش نمونه­ گیری هدفمند (30) دانش ­آموز 18( پسر و 12 دختر) 8 تا 12 سال انتخاب شدند و به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل قرار داده شده اند (هر گروه 15نفر). گروه آزمایش برنامه بازآموزی را طی 11 جلسه مداخله 45 دقیقه ای در مدت 6 هفته دریافت نمودند. در صورتی که گروه کنترل فقط در برنامه های متداول مرکز شرکت کردند. پرسشنامه سبک اسنادی کودکان و انگیزه­ پیشرفت هرمنس قبل و بعد از مداخله توسط دو گروه آزمایش و کنترل تکمیل شد. داده ­ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند.نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که مداخله بازآموزی اسنادی موجب افزایش انگیزه پیشرفت و افزایش سبک اسناد خوش­بینانه و کاهش سبک اسناد بدبینانه در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص شده است و بین گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. براساس یافته­ ها می توان نتیجه گرفت برنامه گروهی بازآموزی اسنادی موجب افزایش انگیزه­ پیشرفت وافزایش سبک اسناد خوش­ بینانه و کاهش سبک اسناد بدبینانه در دانش ­آموزان با اختلال یادگیری خاص می شود

واژه‌های کلیدی: بازآموزی اسنادی، انگیزه پیشرفت، سبک اسنادخوش بینانه، سبک اسناد بدبینانه، اختلال یادگیری خاص
متن کامل [PDF 612 kb]   |   متن کامل (HTML)   (299 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۵/۸/۷ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۱/۵ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۵
* نشانی نویسنده مسئول: شهرستان سردشت
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effectiveness of Attribution Retraining on achievement motivation and attributional style of Children specific learning disabilities . 3. 2016; 3 (4) :97-110
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-261-fa.html
احمدی طاهر، غباری بناب باقر، آذرنیا آرش. اثر بخشی بازآموزی اسنادی بر انگیزه پیشرفت و سبک اسنادی دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص. 1. 1395; 3 (4) :97-110

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-261-fa.html

دوره 3، شماره 4 - ( 9-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی شناخت Shenakht journal of psychology & psychiatry
Persian site map - English site map - Created in 0.423 seconds with 790 queries by yektaweb 3461