[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 1، شماره 1 - ( ویژه نامه 1393 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 50-61 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مساله دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان
سمیه پورمحمدی *، فریبرز باقری
کارشناس ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده:   (2196 مشاهده)
هدف :این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مساله دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان اجرا شد. روش : نوع مطالعه پژوهش نیمه آزمایشی (دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون) و جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان های منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران بودند که از میان آن ها 24 نفر به شیوه نمونه گیری دردسترس انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (12 نفر) و گواه (12 نفر) قرار گرفتند. از همه دانش آموزان دو گروه آزمون برج لندن (نگاشت کامپیوتری) گرفته شد. سپس گروه آزمایش در 12 جلسه آموزش ذهن آگاهی، تلفیقی از آموزش های عمومی ذهن آگاهی برای کودکان آلیدینا (2010)، و برنامه اجرایی آموزش ذهن آگاهی در مدارس ابتدایی آمریکا متعلق به کیسر-گرینلند ( 2010)، که بر اساس پروتکل درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی- نسخه کودکان بایر (2006) مدلسازی شده بود در 8 هفته شرکت کرد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS ویرایش 18 تحلیل گردید. نتایج : نتایج این پژوهش نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه گواه در حل مساله تفاوت معناداری وجود دارد (05/0 p<).
واژه‌های کلیدی: ذهن آگاهی، اینرسی، حل مساله، دانش آموزان دختر
متن کامل [PDF 495 kb]   (1513 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۳/۶/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۳/۶/۳۰
* نشانی نویسنده مسئول: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourmohamadi S. Effectiveness of Mindfulness Training on Problem Solving between Elementary Girl Students in Fifth Grade. 3. 2014; 1 (1) :50-61
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-54-fa.html
پورمحمدی سمیه، باقری فریبرز. اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مساله دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان. 1. 1393; 1 (1) :50-61

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-54-fa.html

دوره 1، شماره 1 - ( ویژه نامه 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی پژوهشی شناخت Shenakht journal of psychology & psychiatry
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 787 queries by yektaweb 3461