Pourmohamadi S, Bagheri F. Effectiveness of Mindfulness Training on Problem Solving between Elementary Girl Students in Fifth Grade. Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry 2014; 1 (1) :50-61
URL:
http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-54-fa.html
1- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران ، Spourmohamadi@yahoo.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده: (7598 مشاهده)
هدف :این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مساله دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان اجرا شد. روش : نوع مطالعه پژوهش نیمه آزمایشی (دو گروهی با پیش آزمون و پس آزمون) و جامعه آماری شامل دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان های منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران بودند که از میان آن ها 24 نفر به شیوه نمونه گیری دردسترس انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (12 نفر) و گواه (12 نفر) قرار گرفتند. از همه دانش آموزان دو گروه آزمون برج لندن (نگاشت کامپیوتری) گرفته شد. سپس گروه آزمایش در 12 جلسه آموزش ذهن آگاهی، تلفیقی از آموزش های عمومی ذهن آگاهی برای کودکان آلیدینا (2010)، و برنامه اجرایی آموزش ذهن آگاهی در مدارس ابتدایی آمریکا متعلق به کیسر-گرینلند ( 2010)، که بر اساس پروتکل درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی- نسخه کودکان بایر (2006) مدلسازی شده بود در 8 هفته شرکت کرد. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس در نرم افزار SPSS ویرایش 18 تحلیل گردید. نتایج : نتایج این پژوهش نشان داد که بین گروه آزمایش و گروه گواه در حل مساله تفاوت معناداری وجود دارد (05/0 p<).
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/6/30 | پذیرش: 1393/6/30 | انتشار: 1393/6/30