دوره 4، شماره 4 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1396 )
جلد 4 شماره 4 صفحات 8-1
|
برگشت به فهرست نسخه ها
20.1001.1.25886657.1396.4.4.2.4
بررسی میزان خشم حالت معلمان مدارس ابتدایی شهرکرمانشاه
سلیمان محمد زاده
1
،
نمامعلی آزادی
2
،
بیتا خاصی
1
،
صحرا هنرمند
*
3
،
فایق یوسفی
1
1- دانشگاه علوم پزشکی کردستان
2- دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
3- دانشگاه علوم پزشکی کردستان ،
sahrahonarmand92@gmail.com
چکیده:
(3280 مشاهده)
مقدمه:
خشم یکی از معضلات جامعه محسوب میشود
و
در بسیاری از موارد به رفتارهایی منجر میشود که خسارت فراوانی به اقتصاد کشورها تحمیل میکند.
هدف
مطالعه حاضر
بررسی خشم حالت معلمان مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه است.
روش:
مطالعه حاضر
از نوع توصیفی میباشد. جامعه آماری مطالعه معلمانی هستند که در پایههای مختلف تدریس میکنند و حجم نمونه نیز 285 نفر میباشد. دادهها با استفاده از پرسشنامه خشم صفت- حالت اسپیلبرگر2 و با روش نمونهگیری تصادفی جمعآوری ش
د و با استفاده از نرم افزار
SPSS-18
تجزیه و تحلیل شدند.
یافتهها:
نتایج
نشان داد که خشم حالت معلمان مدارس پسرانه با میانگین 64/1
±
35/6 بالاتر از میانگین مدارس دخترانه میباشد. بالاترین خرده مقیاس خشم حالت متعلق به احساس خشم معلمان مدارس پسرانه با میانگین 22/3
±
59/8 میباشد. همچنین بالاترین خشم حالت در مدارس پسرانه و دخترانه به ترتیب متعلق به پایه ششم و دوم میباشد.
نتیجهگیری:
با توجه به بالا بودن خشم حالت و ارتباط تنگاتنگ آن با بروز خشم، نیاز است که آموزش و پرورش با برنامهریزی و آموزش کارکنان خود در زمینه کنترل خشم، گامی در جهت سلامت روان معلمان بردارد.
واژههای کلیدی:
خشم حالت
،
معلمان
،
مدارس ابتدایی
متن کامل
[PDF 387 kb]
|
متن کامل (HTML)
(1036 دریافت)
نوع مطالعه:
پژوهشي
| موضوع مقاله:
عمومى
دریافت: 1395/12/7 | پذیرش: 1396/10/11 | انتشار: 1396/10/11
بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط
Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License
قابل بازنشر است.