AU - nezamipour, elham AU - Abdolmanafi, Atefeh AU - Besharat, Mohammad Ali TI - Comparison of copying strategies and problem solving styles in depressed and non-depressed students PT - JOURNAL ARTICLE TA - Shenakht JN - Shenakht VO - 2 VI - 2 IP - 2 4099 - http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-142-fa.html 4100 - http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-142-fa.pdf SO - Shenakht 2 AB  - این پژوهش به‌منظور مقایسه راهبردهای مقابله‌ای با سبک‌های حل مسئله در دانشجویان افسرده و غیرافسرده انجام شد. در این پژوهش، دویست دانشجوی دختر از مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد قم به صورت نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. از شرکت کنندگان خواسته شد مقیاس افسردگی بک (BDI-II)، سبک های حل مسئله کسیدی و لانگ و راهبردهای مقابله ای موس و بیلینگز (CRI) را تکمیل کنند. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس و رگرسیون خطی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که که بین سبک های مقابله ای، شیوه های حل مسئله غیر سازنده و افسردگی رابطه معنادار وجود دارد و دانشجویان افسرده در مقایسه با دانشجویان غیرافسرده از راهبرد مهار جسمانی و مهار هیجانی بیشتری استفاده کردند؛ از طرفی، دانشجویان غیر افسرده در مقایسه با دانشجویان افسرده از سبک‌های حل مسئله خلاقیت، اعتماد و گرایش بیشتر استفاده کردند. تفاوت‌های معناداری بین دو گروه دانشجویان افسرده و غیر افسرده وجود داشت. درماندگی، مهارگری و اعتماد از سبک‌های حل مسئله و تنها مهار جسمانی از راهبردهای مقابله‌ای توانایی پیش بینی کردن نشانه‌های افسردگی را دارند. CP - IRAN IN - Islamic Azad University, Science and Research Branch of Tehran LG - eng PB - Shenakht PG - 59 PT - Research YR - 2015