AU - ahmadi, Taher AU - Ghobari Bonab, Bagher AU - Azarnia, Arash TI - The Effectiveness of Attribution Retraining on achievement motivation and attributional style of Children specific learning disabilities PT - JOURNAL ARTICLE TA - Shenakht JN - Shenakht VO - 3 VI - 4 IP - 4 4099 - http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-261-fa.html 4100 - http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-261-fa.pdf SO - Shenakht 4 AB  - هدف از مطالعه حاضر، بررسی اثر بخشی برنامه گروهی بازآموزی اسنادی بر انگیزه­ پیشرفت و سبک اسناد دانش­ آموزان با اختلال یادگیری خاص شهر تهران بود.در این پژوهش شبه­ آزمایشی از طرح پیش ­آزمون و پس­ آزمون با گروه کنترل استفاده شد. از جامعه آماری دانش ­آموزان با اختلال یادگیری خاص شهر تهران در سال تحصیلی 95- 1394 به روش نمونه­ گیری هدفمند (30) دانش ­آموز 18( پسر و 12 دختر) 8 تا 12 سال انتخاب شدند و به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل قرار داده شده اند (هر گروه 15نفر). گروه آزمایش برنامه بازآموزی را طی 11 جلسه مداخله 45 دقیقه ای در مدت 6 هفته دریافت نمودند. در صورتی که گروه کنترل فقط در برنامه های متداول مرکز شرکت کردند. پرسشنامه سبک اسنادی کودکان و انگیزه­ پیشرفت هرمنس قبل و بعد از مداخله توسط دو گروه آزمایش و کنترل تکمیل شد. داده ­ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند.نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که مداخله بازآموزی اسنادی موجب افزایش انگیزه پیشرفت و افزایش سبک اسناد خوش­بینانه و کاهش سبک اسناد بدبینانه در دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص شده است و بین گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. براساس یافته­ ها می توان نتیجه گرفت برنامه گروهی بازآموزی اسنادی موجب افزایش انگیزه­ پیشرفت وافزایش سبک اسناد خوش­ بینانه و کاهش سبک اسناد بدبینانه در دانش ­آموزان با اختلال یادگیری خاص می شود CP - IRAN IN - Psychology of Exceptional Children LG - eng PB - Shenakht PG - 97 PT - Research YR - 2016