@ARTICLE{Hossian Nejad, author = {Hossian Nejad, Ali Akbar and Mirani, Kaveh and }, title = {relationship between emotional intelligence and self-coaching sports and fitness perfectionism football schools in Kurdistan province}, volume = {4}, number = {1}, abstract ={چکیده مقدمه: شناسایی مربیان کارآمد و توانا برای استعدادیابی نوآموزان و پرورش آنها از دغددهای اصلی باشگاه­ها فوتبال بخصوص مدارس فوتبال می باشد. هدف: بررسی رابطه بین هوش هیجانی ورزشی با خودکارآمدی­ مربیگری و کمال­گرایی­ ورزشی مربیان مدارس فوتبال استان کردستان بود. روش: روش پژوهش توصیفی همبستگی و جامعه آماری مربیان مدارس فوتبال استان کردستان، که به صورت تمام شمار 75 نفر انتخاب و روش آماری شامل آزمون کولموگروف - اسمیرنوف، ضریب همبستگی و رگرسیون خطی چند گانه در سطح 05/0≥p استفاده شد. یافته ها: هوش هیجانی در ورزش مربیان با خودکارآمدی­ مربیگری و مولفه کمال­گرایی ­ورزشی در ارتباط­اند. همچنین هوش هیجانی مربیان پیش­ بینی مناسبی برای خودکارآمدی و کمال­گرایی مربیان محسوب می­شود. نتیجه گیری: براساس یافته­ ها این پژوهش مربیانی که هوش هیجانی بالاتری دارند. از خودکارآمدی مربیگری و کمال­گرایی بیشتری نیز برخوردارند؛ و می­توان هوش هیجانی به عنوان متغییری اثر گذار در مربیگری مدارس فوتبال نام برد. [1]. Lane at al [2]. Flitez at al [3]. Dan at al }, URL = {http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-177-fa.html}, eprint = {http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-177-fa.pdf}, journal = {Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry}, doi = {}, year = {2017} }