دوره 2، شماره 1 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1394 )                   جلد 2 شماره 1 صفحات 14-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد تبریز ، mmessroghli@yahoo.com
2- دانشگاه تبریز، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، تبریز، ایران
3- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز، ایران
چکیده:   (3543 مشاهده)
مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی دقت برآورد زمان درکودکان درمقایسه با نوجوانان با توجه به نوع تکلیف (منفرد در مقایسه با دوگانه) صورت گرفته است. روش: به این منظور 134 نفرازدانش‌آموزان مدارس تبریز به صورت خوشه‌ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش آزمونهای رایانه‌ای جهت اندازه‌گیری دقت برآورد زمان بود. داده ها به کمک SPSS 16 و با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی، آزمونهای t وابسته، آزمونهای tمستقل وتحلیل واریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد که: 1- هر دو گروه کودکان ونوجوانان زمان را کمتر ازمورد انتظار برآورد کردند‌، 2- دقت برآورد زمان در کودکان، هم در تکلیف منفرد وهم در تکلیف دوگانه، کمتر ازنوجوانان بود. بحث و نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که حساسیت به زمان با افزایش سن زیاد می‌شود.
متن کامل [PDF 749 kb]   |   متن کامل (HTML)   (1643 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/12/10 | پذیرش: 1394/4/1 | انتشار: 1394/4/1

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.