دوره 1، شماره 1 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 30-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه تبریز ، kh@sinapsycho.com
2- دانشگاه تبریز
چکیده:   (6182 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سوگیری توجه در پردازش شناختی واژه‌های خنثی و عاطفی با استفاده از آزمون استروپ معنایی در دانشجویان انجام شده است. روش: تعداد 50 نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز به صورت تصادفی انتخاب و علاوه بر اطلاعات دموگرافیک به آزمون استروپ معنایی پاسخ دادند. تحلیل داده ها با روش های آمار توصیفی، آزمون T گروه های مستقل و T گروه های وابسته انجام شد.یافته­ها: میانگین درصد پاسخ‌های صحیح نمونه (دختران و پسران) در واژه‌های عاطفی کمتر از واژه‌های خنثی بوده. تفاوت بین میانگین درصد پاسخ‌های خطای نمونه در واژه‌های خنثی و عاطفی معنادار نبود. بین میانگین درصد بدون پاسخ نمونه برای واژه‌های خنثی و عاطفی در سطح 001/0 تفاوت معنادار است. بین میانگین زمان پاسخ  نمونه برای واژه‌های خنثی و عاطفی در سطح 05/0 تفاوت معنادار است. از سویی، بین میانگین درصد پاسخ‌های صحیح پسران در واژه‌های خنثی و عاطفی تفاوت معناداری مشاهده نشد اما برای دختران در سطح 05/0 تفاوت معنادار بود. تفاوت بین میانگین زمان پاسخ واژه‌های خنثی و عاطفی در سطح 001/0 برای هر دو جنس معنادار بود.
 
 
متن کامل [PDF 490 kb]   (4968 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/6/30 | پذیرش: 1393/6/30 | انتشار: 1393/6/30

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.