دوره 4، شماره 4 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1396 )                   جلد 4 شماره 4 صفحات 8-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadzadeh S, azadi N, khasi B, honarmand S, Yousefi F. Evaluation state anger of primary school teachers Kermanshah. Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry 2018; 4 (4) :1-8
URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-312-fa.html
محمد زاده سلیمان، آزادی نمامعلی، خاصی بیتا، هنرمند صحرا، یوسفی فایق. بررسی میزان خشم حالت معلمان مدارس ابتدایی شهرکرمانشاه. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1396; 4 (4) :8-1

URL: http://shenakht.muk.ac.ir/article-1-312-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی کردستان
2- دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران
3- دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، sahrahonarmand92@gmail.com
چکیده:   (2739 مشاهده)
مقدمه: خشم یکی از معضلات جامعه محسوب می­شود و در بسیاری از موارد به رفتارهایی منجر می­شود که خسارت فراوانی به اقتصاد کشورها تحمیل می­کند. هدف مطالعه حاضر بررسی خشم حالت معلمان مدارس ابتدایی شهر کرمانشاه است.
روش: مطالعه حاضر از نوع توصیفی می­باشد. جامعه آماری مطالعه معلمانی هستند که در پایه­های مختلف تدریس می­کنند و حجم نمونه نیز 285 نفر می­باشد. داده­ها با استفاده از پرسشنامه خشم صفت- حالت اسپیلبرگر2 و با روش نمونه­گیری تصادفی جمع­آوری شد و با استفاده از نرم افزارSPSS-18 تجزیه و تحلیل شدند.
یافته­ها: نتایج نشان داد که خشم حالت معلمان مدارس پسرانه با میانگین 64/1±35/6 بالاتر از میانگین مدارس دخترانه می­باشد. بالاترین خرده مقیاس خشم حالت متعلق به احساس خشم معلمان مدارس پسرانه با میانگین 22/3±59/8 می­باشد. همچنین بالاترین خشم حالت در مدارس پسرانه و دخترانه به ترتیب متعلق به پایه ششم و دوم می­باشد.
نتیجه­گیری: با توجه به بالا بودن خشم حالت  و ارتباط تنگاتنگ آن با بروز خشم، نیاز است که آموزش و پرورش با برنامه­ریزی و آموزش کارکنان خود در زمینه کنترل خشم، گامی در جهت سلامت روان معلمان بردارد.
 
واژه‌های کلیدی: خشم حالت، معلمان، مدارس ابتدایی
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/12/7 | پذیرش: 1396/10/11 | انتشار: 1396/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 All Rights Reserved | Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry

Designed & Developed by : Yektaweb