چکیده
مقدمه: شناسایی مربیان کارآمد و توانا برای استعدادیابی نوآموزان و پرورش آنها از دغددهای اصلی باشگاهها فوتبال بخصوص مدارس فوتبال می باشد.
هدف: بررسی رابطه بین هوش هیجانی ورزشی با خودکارآمدی مربیگری و کمالگرایی ورزشی مربیان مدارس فوتبال استان کردستان بود.
روش: روش پژوهش توصیفی همبستگی و جامعه آماری مربیان مدارس فوتبال استان کردستان، که به صورت تمام شمار 75 نفر انتخاب و روش آماری شامل آزمون کولموگروف - اسمیرنوف، ضریب همبستگی و رگرسیون خطی چند گانه در سطح 05/0≥p استفاده شد.
یافته ها: هوش هیجانی در ورزش مربیان با خودکارآمدی مربیگری و مولفه کمالگرایی ورزشی در ارتباطاند. همچنین هوش هیجانی مربیان پیش بینی مناسبی برای خودکارآمدی و کمالگرایی مربیان محسوب میشود.
نتیجه گیری: براساس یافته ها این پژوهش مربیانی که هوش هیجانی بالاتری دارند. از خودکارآمدی مربیگری و کمالگرایی بیشتری نیز برخوردارند؛ و میتوان هوش هیجانی به عنوان متغییری اثر گذار در مربیگری مدارس فوتبال نام برد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |