دوره 4، شماره 1 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1396 )                   جلد 4 شماره 1 صفحات 25-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، hoseynnezhadaliakbar@yahoo.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران
چکیده:   (4572 مشاهده)

چکیده

مقدمه: شناسایی مربیان کارآمد و توانا برای استعدادیابی نوآموزان و پرورش آنها از دغددهای اصلی باشگاه­ها فوتبال بخصوص مدارس فوتبال می باشد.

هدف: بررسی رابطه بین هوش هیجانی ورزشی با خودکارآمدی­ مربیگری و کمال­گرایی­ ورزشی مربیان مدارس فوتبال استان کردستان بود.

روش: روش پژوهش توصیفی همبستگی و جامعه آماری مربیان مدارس فوتبال استان کردستان، که به صورت تمام شمار 75 نفر انتخاب و روش آماری شامل آزمون کولموگروف - اسمیرنوف، ضریب همبستگی و رگرسیون خطی چند گانه در سطح 05/0≥p استفاده شد.

یافته ها: هوش هیجانی در ورزش مربیان با خودکارآمدی­ مربیگری و مولفه کمال­گرایی ­ورزشی در ارتباط­اند. همچنین هوش هیجانی مربیان پیش­ بینی مناسبی برای خودکارآمدی و کمال­گرایی مربیان محسوب می­شود.

نتیجه گیری: براساس یافته­ ها این پژوهش مربیانی که هوش هیجانی بالاتری دارند. از خودکارآمدی مربیگری و کمال­گرایی بیشتری نیز برخوردارند؛ و می­توان هوش هیجانی به عنوان متغییری اثر گذار در مربیگری مدارس فوتبال نام برد. 

 

[1]. Lane at al

[2]. Flitez at al

[3]. Dan at al

متن کامل [PDF 522 kb]   |   متن کامل (HTML)   (3151 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/11/21 | پذیرش: 1395/12/2 | انتشار: 1395/12/2

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.