:: دوره 3، شماره 2 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1395 ) ::
جلد 3 شماره 2 صفحات 1-10 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه بین سبک دلبستگی، خودپنداره و احساس تنهایی در میان دانش اموزان مقطع متوسطه دوم
دکتر حبیب الله نادری، نرگس فیروززاده پاشا، فاطمه کارگر
دانشگاه مازندران
چکیده:   (2104 مشاهده)

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه سبک دلبستگی، خودپنداره و احساس تنهایی دانش آموزان متوسطه دوم بخش بندپی شرقی شهرستان بابل بود. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و نمونه مورد بررسی278 دانش آموز(139دختر و 139پسر) می باشد که با روش خوشه ای انتخاب شدند و با تکمیل پرسشنامه سبک دلبستگی بزرگسالان هازان و شیور، خودپنداره راجرز و احساس تنهاییUCLAدر این پژوهش شرکت کردند.یافته ها: برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد.نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که بین سبک دلبستگی و احساس رابطه ی معنا دار وجود دارد. بین سبک دلبستگی و خودپنداره رابطه معنا دار وجود ندارد. بین خودپنداره و احساس تنهایی رابطه معکوس معنادار وجود دارد. سبک دلبستگی نسبت به خودپنداره پیش بینی کننده قوی تری برای احساس تنهایی است.

واژه‌های کلیدی: سبک دلبستگی، خودپنداره، احساس تنهایی
متن کامل [PDF 482 kb]   |   متن کامل (HTML)   (3664 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۸/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۵/۶/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸


XML   English Abstract   Print



دوره 3، شماره 2 - ( مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها